آيا عشق رمانتيك مي تواند به ازدواجي خوب منجر شود؟

آيا عشق رمانتيك مي تواند به ازدواجي خوب منجر شود؟
زن و مردي كه مي خواهند با يكديگر ازدواج كنند سوگند وفاداري نسبت به يكديگر انجام مي دهند و با يكديگر عهد مي بندن كه هميشه در كنار هم مي مانند و هيچ مسئله باعث نمي شود تا آن ها نسبت به يكديگر بي مهر و محبت شوند.
آن ها تفاوت هايي كه بين آن ها مي باشد را ناديده گرفته و به تفاوت هاي فرهنگي، مخالفت هاي والدين، ثروت و موقعيت هاي اجتماعي توجه نمي كنند و آن ها خيال مي كنند كه هر چه از زمان با هم بودنشان بگذرد عشق و مهر و محبت آن ها نسبت به يكديگر بيشتر خواهد شد.
اما با گذر زمان و سپري كردن زندگي دو نفره شان آن ها به اين نتيجه خواهند رسيد كه روز آشنايي شان عاشقانه ترين روز بوده است و هيچ روزي عاشقانه تر از آن روز نيست.
ازدواج و عشق رمانتيكبر اساس مشاوره هاي انجام شده امروزه بيشتر جوانان دوست دارند تا ازدواجي رمانتيك داشته باشند و بيشتر مردان و زنان توقع دارند تا احساسات عاشقانه را همان ابتدا تجربه كنند و اگر حس كنند روابطشان احساسي و رمانتيك نيست نااميدي شديدي به سراغشان خواهد آمد و نسبت به باهم بودن دو دل خواهند شد.


افرادي كه با از روي احساسات و رمانتيك بودن ازدواج مي كنند باعث مي شود تا با ناكامي ها و جدايي ها و مشكلات به طور واقعي مواجه نشوند و آن ها را ناديده مي گيرند و توجهي به اين مسائل ندارند و بيشتر به عشق و محبت اوليه توجه مي كنند.
آن ها زندگي مشترك خود را با صميمت تشكيل مي دهند و پيوند روزمره زندگي آن ها به خوبي به وجود مي آيد اما شور و اشتياق آن ها روز به روز كمرنگ تر مي شود و هنگامي كه فرد درگير مسائل روزمره مي شود عشق رمانتيك جلوه خود را از دست مي دهد و حس عشق و عاشقي آن ها مي ميرد در اين حالت آن ها حس مي كنند كه فريب خورده اند و انتخاب درستي براي ازدواج و زندگي مشترك نداشته اند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-آيا عشق رمانتيك مي تواند به ازدواجي خوب منجر شود؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.